نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
سرخط خبرها

امیرآذریان: انسداد مرز‌های شرقی کشور با قدرت ادامه خواهد یافت

  • کد خبر: ۲۲۱۴۶۴
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
امیرآذریان: انسداد مرز‌های شرقی کشور با قدرت ادامه خواهد یافت
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا از شتاب و قدرت بالا در انسداد مرز‌های شرقی کشور توسط ارتش خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ ستاد رضا آذریان در نشست خبری دهه ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز (شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳) در جمع اصحاب رسانه برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرانیوز مبنی بر چگونگی انسداد مرز‌های شرقی کشور عنوان کرد: براساس دستور سلسله‌مراتب نیرو‌های مسلح، انسداد مرز‌های شرقی از سال گذشته با محوریت ارتش در حال انجام است.

وی ادامه داد: ابتدای این طرح، طالبان کمی مقاومت می‌کردند، اما ما با اقتدار نظامی و به‌کرسی‌نشاندن توانمندی‌ها و مشروعیت حفاظت از مرز‌ها پیش رفتیم و باید اعلام کنیم انسداد مرز‌های شرقی با قدرت و شتاب توسط ۴ گروه مهندسی و با بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند در حال انجام است.

سرتیپ آذریان به موضوع پرواز‌های جنگنده‌های پایگاه چهاردهم شکاری مشهد اشاره کرد و متذکر شد: پرواز‌های گشتی این پایگاه همواره انجام می‌شود و اگر گاهی دیده‌شده تعداد پرواز‌ها بالاست، بیشتر به‌علت دستور فرودگاه مبنی بر عدم اجازه فرود بازمی‌گردد و مشکل دیگری نیست.

این مقام ارشد نظامی به مراسم رژه روز ارتش پرداخت و بیان کرد: مراسم رژه نیرو‌های مسلح به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی از ساعت ۷:۴۵ بامداد چهارشنبه ۲۹ فروردین در بولوار نماز مشهد برگزار خواهد شد و از جدیدترین دستاورد‌های تسلیحاتی ارتش رونمایی می‌شود. در این مراسم، پرش چتربازان نیروی مخصوص نیروی زمینی ارتش و گلباران مسیر رژه توسط بالگرد‌های هوانیروز هم انجام خواهد شد.

وی افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران ارتش، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر استان، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه معزز مشهد مقدس و غبارروبی مزار شهدا ازجمله برنامه‌های ما در دهه ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود که حدفاصل سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی و سالگرد شهادت سپهبد قرنی است.

سرتیپ آذریان به نقش ارتش پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین سال‌های نخست پیروزی انقلاب و وقایع جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: ارتش از همان ابتدای راه انقلاب، همواره پشتیبان انقلاب، امام راحل و آرمان‌هایی بود که مردم عزیز به‌خاطر آن جان‌فشانی کردند و حاصل آن، تقدیم ۴۸ هزار شهید بوده است که ۴۶ هزار تن از این شهدا، افسران نیروی زمینی بوده‌اند.

وی گفت: پس از پایان جنگ، جهاد خودکفایی در ارتش شکل گرفت تا هرگونه وابستگی به خارج قطع شود و قوای مسلح ما از امکانات داخلی بهره ببرند. امروز شاهد هستیم که تانک، نفربر، موشک‌های سبک و دوربرد، گلوله‌های هوشمند و نقطه‌زن، سامانه‌های پدافندی و تجهیزات پیشرفته راداری، تجهیزات دیددرشب مستقر بر بالگرد‌های تهاجمی و انواع تجهیزات دریایی پیشرفته، همه مرهون خودکفایی بدنه ارتش جمهوری اسلامی است.

در پایان، سرتیپ آذریان خطاب به دشمنان هشدار داد: امروزه وسعت نفوذ ما فراتر از مرز‌ها و اشراف اطلاعاتی‌مان نیز بیش از حد تصور این دشمنان بوده و ارتش جمهوری اسلامی ایران با آمادگی بالا و داشتن به‌روزترین تجهیزات، آماده دفاع از انقلاب و ولایت و کشور است.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->